Köpvillkor

Köp/Beställning

Du väljer de varor du vill ha genom att trycka på köpknappen vid respektive produkt. Närsomhelst kan du se vilka varor du har i kundvagnen, se totalsumman, ta bort en produkt eller öka antal.
Minsta beställning är 100kr. Du måste vara minst 18 år för att handla i vår webshop. Du kan välja att registrera dig, skriva in adress så att det sparas till nästa order. Då loggar du bara in dig och dina uppgifter är sparade. Men du kan även handla utan att registrera dig. Tänk på att skriva rätt adress så att din order kommer fram. När du slutfört beställningen får du en orderbekräftelse via mail. Detta kan du se som ett kvitto på din order och bör spara det fram tills du fått dina varor.

Priser & Fraktkostnad

Alla priser är inklusive moms i SEK. Moms på livsmedel är 12%. Kroppsvård, maskiner och elektrisk utrustning 25%. Böcker, kurser och nedladdningsbart material 6%.
Fraktkostnad inom Sverige är 55kr för max 2kg. Handlar du över 700kr och max 2kg bjuder vi på frakten.
Frakt inom Norden och EU beräknas efter vikt. Rätt fraktkostnad kommer att beräknas i kassan innan du slutför din order.
Handlar du från Norge kan viss tullavgift tillkomma förutom fraktkostnaden beroende på vikten.

Betalningsalternativ

Alla transaktioner sker genom säker SSL-kryptering via dessa betaltjänster
1. Betalkort via Braintree/Paypal säker SSL-kryptering

2. Betalkort via Stripe

Leverans

Din order kommer att skickas från vårt lager efter ca 24h. Du bör ha ditt paket inom 3-5 vardagar. Sedan har du ca 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Om du mot förmodan inte hämtar ut ditt paket så debiterar vi dig för returfrakten och administration, 150kr (f.n.). Detta gäller även om du angivit fel adress.

Öppet köp/Ångerrätt

Inom 14 dagar efter att du tagit emot dina varor har du full ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Ångerrätten gäller ej livsmedel och nedladdningsbara produkter. Villkoret är då att varan returneras obruten och hel. Du står då för returfrakten. Innan du returnerar dina varor ska du ta kontakt med oss på info@greenqueen.se , uppge ordernummer och kontonummer där du vill att vi sätter in pengarna. Du kommer att få ett bekräftelsemail så fort vi fått varan i retur. Därefter tar det ca 1 vecka innan pengarna kommit in på ditt konto. Returadressen är : Green Queen AB, Nobelv 30, 214 33 Malmö.

Skada/Transportrisk & Reklamationer

Ser du att paketet är skadat så hämta inte ut det utan reklamera det direkt till ombudet. Returadressen är som ovan. I annat fall tar du kontakt med oss på info@greenqueen.se inom 10 dagar. Har du fått en felvara eller om det saknas en produkt så maila oss direkt så hjälper vi dig med rätt reklamationsförsändelse. Vi, Green Queen AB, ansvarar för transporten till dig som vår kund. Vid eventuell retur så ansvarar du som kund och transportföretaget för risken.
På konsumetverket.se kan du läsa mer om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen.

Tvist & Force Majore

Vi följer allmänna reklammationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Båda parter, kund och säljare, befrias från köpavtalet om oförutsedda omständigheter utgör eller förhindrar avtalets fullgörelse. Dessa är, mobilisering, strejk, lockout, eldsvåda, sabotage, ny lagstiftning eller andra större olyckshändelser.

Cookies & Kunduppgifter

När du registrerat dig på vår webshop och gjort din beställning godkänner du samtidigt att vi lagrar dina uppgifter i vår verksamhet. Vi skyddar dina personuppgifter enligt PUL och använder endast informationen för att skicka leveranser till dig och eventuella nyhetsbrev. Du har rätt att närsomhelst ta del av dessa uppgifter samt att få dem ändrade eller raderade om du så önskar.
Våra cookies, textfiler, används endast för att ge dig en anändarvänligare köpupplevelse pga av de funktioner som är kopplade till dessa. Cookies lagrar data om vad som sker när du besöker vår sida. Du kan avvisa cookies genom en inställning via din webläsare. Det kan resultera i att vissa funktioner och tjänster på webbplatsen inte kommer att fungera optimalt.